Brev:
Godnatgrød og natflaske
5. januar 2016
Alder:
8 mdr.
Godnatgrød og natflaske
Kære Helen,
Et kort spørgsmål angående godnatgrød.
Vores datter, der netop er blevet 8 måneder, følger den plan for måltiderne du har i din bog om børn og mad. Dog får hun fortsat en flaske om natten (ca. kl. 05). Det betyder, at hun pt. får 4 flasker af 200 ml. i døgnet (MME).
Vi har forsøgt os med at indføre en godnatgrød, men da hun går i seng mellem 19:30 og 19:45 har det resulteret i, at hun nu kun spiser ca. halvdelen af sin flaske inden hun puttes til natten. Vi spiser aftensad ca. 17:45, hun får godnatgrød ca. 18:45 og en flaske 19:30.
Kan vi gøre dette anderledes eller er vi eventuelt begyndt for tidligt på at indføre en godnatgrød?
Ligeledes tænker jeg på, om vi aktivt skal gøre noget for at udfase flasken om natten (kl. 05:00) eller om vi blot skal vente til hun ikke melder sig på dette tidspunkt længere?
Med venlig hilsen
Joan